Manufaktura Radości
  • Strona Główna
  • Psychologia
  • Inspiracja
  • Życie
  • Sklep
  • Kontakt

Manufaktura Radości

  • Strona Główna
  • Psychologia
  • Inspiracja
  • Życie
  • Sklep
  • Kontakt
Bez kategorii

Lizanie po wierzchu

written by Manufaktura Radości 14 października 2010
Współczesne
media i współcześni ludzie cierpią na dziwną i niebezpieczną chorobę
objawiającą się traktowaniem wszystkich i wszystkiego jednowarstwowo,
szybko, płytko i do bólu ogólnie.  Mistrzem świata w lizaniu tematu po
wierzchu jest telewizja.  Programy śniadaniowe albo publicystyczne
pseudo rozmowy o życiu, zaczynają się od podania tematu, potem następuje
krótkie pytanie prowadzącego, odpowiedź gościa powinna zamknąć się w
jednym zdaniu, po czym następuje konkluzja i stwierdzenie, że niestety
czas nas goni i nie możemy kontynuować rozmowy. Zawsze mnie zastanawia
czemu realizatorzy i scenarzyści podobnych programów nie zaplanują dwóch
rozmów mniej?  Dlaczego nie zależy im na tym aby naprawdę zgłębić temat
? Czemu upychają atrakcje jak święty Mikołaj prezenty do przepełnionego
dawno worka?
Odpowiedzią
na te pytania zdaje się być fakt, że żyjemy w epoce flesza. Przyjmujemy
krótkie komunikaty, szybko się nudzimy jednostajną wypowiedzią; aby
zatrzymać naszą uwagę należy bombardować  nas milionem bodźców  bo nasze
neurony i zmysły nie są już w stanie zatrzymać się nigdzie na dłużej.
Skutki
tego przepełnienia i pośpiechu to nie tylko kiepska i miałka telewizja.
Zmiany dotyczą wielu aspektów naszego życia i postrzegania
rzeczywistości. Nie potrafimy dokończyć rozpoczętego zadania jeśli
składa się ono ze zbyt wielu etapów. Brak nam dojrzałości i konsekwencji
w działaniu. Nie umiemy słuchać, nie umiemy mówić, przez co trudno nam
osiągnąć z kimś prawdziwą bliskość i zbudować relację przyjacielską czy
partnerską.
Z
wierzchu rzeczy są zwykle ciekawe i ekscytujące: dlatego żyjemy na
wiecznym haju i szukamy coraz to nowych podniet. Zaczynamy wiecznie od
nowa, od początku, od zera: bo daje nam to poczucie, że żyjemy naprawdę,
że czujemy więcej i mocniej.  Codzienność ukryta pod pierwszą warstwą 
tematu już tej ekscytacji nie przynosi, dlatego szukamy dalej i dalej.
Czy
nie przepełnimy się kiedyś jak dysk zbyt dotkliwie używanej maszyny?
Czy problemy z koncentracją, poczucie miałkości życia, brak satysfakcji,
depresje i codzienne smutki to nie wynik takiego postępowania i
traktowania rzeczywistości?
Jaki
będzie człowiek za 50 lat? Czy da radę wiecznie doskonalić się w tym
multizadaniowym trybie życia? A może za chwilę poczujemy się na tyle
przytłoczeni możliwościami i wyborem, że zapragniemy zwolnić i powrócić
do starych modeli życia i rozmowy?
Jedno
jest pewne: traktując sprawy tylko po wierzchu, nigdy nie dochodzimy do
sedna. A ono tam jest : jak orzeszek w czekoladce czekający na
odkrycie. I jak mówił Forrest Gump nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Akademia Dobrego Życia
4 komentarze
0
Facebook Twitter Google + Pinterest
wcześniejsze posty
Kiedy zły czas robi dobrze
następne posty
Jak niewolnik na galerach

MOŻE CI SIĘ RÓWNIEŻ SPODOBAĆ...

Wrócić do strumienia

5 marca 2013

Do dzieła!

8 maja 2014

Ziemia jak wielka ryba

4 maja 2010

Recepta na dobre święta – wszystkie teksty w...

22 grudnia 2016

Polskie wady obcym okiem

21 czerwca 2011

Między słowem i działaniem

28 stycznia 2013

O bieganiu, ale z morałem

12 marca 2013

Dobra zima

21 lutego 2011

Więcej prawdy

1 marca 2011

Bajka o niebie

5 sierpnia 2012

4 komentarze

Anonimowy 25 sierpnia 2012 - 17:26

w jednym z programów Mana i Materny (chyba w Maszynie czasu) była parodia takiego programu śniadaniowego, który oni sobie zatytuowali "Śniadanie, czy zupa." Pięknie to zrobili. Był zaspany Marek Kondrat, który deklamował jakiś wiersz i jakiś specjalista od śmierci (Machalica), który powiedział między innymi: "Umieranie jest bardzo ważne! Przecież nie każdy musi się urodzić, ale umrzeć musi każdy!". I to może być taką pointą lizania po wierzchu;)

napisał: ojciec.karmiacy 2010/10/14 12:05:29

Zaloguj się, aby odpowiedzieć
Anonimowy 25 sierpnia 2012 - 17:27

Ja jestem zdecydowanie z tych, którzy szukają podniet, ale wcale nie lubię lizać po wierzchu. Może dlatego prawie wcale nie oglądam telewizji? Komunikacja ma naprawdę wiele poziomów i zgłębianie ich swobodnie może się stać zadaniem na całe życie.

I tak trochę obok tematu, posiadanie mądrości jest moim zdaniem dość obciążające. Widzenie więcej daje władzę, a ta wiąże się z odpowiedzialnością. Niestety, o tym miała okazję się przekonać jedynie mała frakcja populacji.

napisał: wildfemale 2010/10/14 19:50:46

Zaloguj się, aby odpowiedzieć
賦活 5 października 2018 - 18:21

倩碧日用轻透防晒隔离(倩碧城市隔离霜)有效对抗城市环境中的UV紫外线,预防晒斑,质地轻薄无油腻,倩碧无油防晒隔离霜能完美控制水油平衡,倩碧美白防晒,清爽一夏天!

Zaloguj się, aby odpowiedzieć
醫學美容 Tulip Hifu 高強度聚焦超聲波療程 6 października 2018 - 07:40

通過水光療程抑制黑色素細胞生長的成分注射到真皮層,減少黑色素形成,淡化黑斑色素沉澱,從而達到美白祛斑的效果 療程特色 :可配搭多元化產品來量身訂做不同療​​程計算機化規格,操作方便,容易控制可調節進針深度,精準注射於目標的肌膚層 每針的注射劑量相等,達到均勻注射 一次平均5點注射,可縮短療程時間 採用31號細針頭,幾乎看不到入針點 降低疼痛、瘀血、腫脹及不適感 使用靈活度高,可複合式搭配針劑,量身訂製療程

Zaloguj się, aby odpowiedzieć

Zostaw komentarz Cancel Reply

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

O mnie

O mnie

Witaj, nazywam się Małgosia Dawid, miło mi Cię u mnie gościć! Jestem pisarką, blogerką, a przede wszystkim kobietą, która... [Czytaj dalej]

Facebook

Facebook

Newsletter

Dawka inspiracji w Twojej skrzynce? Zostaw e-mail!

Ostatnie Wpisy

  • Wrzesień jak Nowy Rok – cykle życia, plany, plony i co tam masz w koszyku?

    30 sierpnia 2025
  • “Po burzy” – nowa książka i start przedsprzedaży!

    12 czerwca 2025
  • Nikt nie przyjdzie cię uratować – o odpowiedzialności za siebie

    16 maja 2025
  • Gdzie ciało przechowuje emocje? Na co warto zwrócić uwagę gdy boli?

    29 kwietnia 2025
  • Po co nam święta? O sensie świętowania. Nie tylko Wielkanocy.

    16 kwietnia 2025

Newsletter

Dawka inspiracji w Twojej skrzynce? Zostaw e-mail!

  • Facebook
  • Instagram

@2018 - Manufaktura Radości. Realizacja: RekLama Design


W górę
Strona wykorzystuje pliki cookies do prawidłowego działania strony, w celu analizy ruchu na stronie, zapewniania funkcji społecznościowych oraz korzystania z narzędzi marketingowych. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?Zgadzam się