Konsumentami
jesteśmy wszyscy. Czy mamy zasobny portfel, czy dwa razy oglądamy każde
10 zł – nasze wybory decydują w pośredni i bezpośredni sposób o tym jak
wygląda świat i społeczeństwo, w którym żyjemy; jak traktują nas
pracodawcy, czy i jaką mamy pracę, jak jesteśmy postrzegani i szanowani
przez wielkie światowe sieci sprzedaży.
jesteśmy wszyscy. Czy mamy zasobny portfel, czy dwa razy oglądamy każde
10 zł – nasze wybory decydują w pośredni i bezpośredni sposób o tym jak
wygląda świat i społeczeństwo, w którym żyjemy; jak traktują nas
pracodawcy, czy i jaką mamy pracę, jak jesteśmy postrzegani i szanowani
przez wielkie światowe sieci sprzedaży.
Polacy,
po latach komuny nie przyzwyczaili się jeszcze do tego stwierdzenia i
bardziej niż świadomie – wybierają podświadomie – pchani do zakupów
reklamą, przymusem medialnym i podszeptami ego. Trochę tak jak dzieci –
wybieramy to co bardziej kolorowe, ciekawsze, ładniej zapakowane i
mocniej nagłośnione. Nasz gust i smak jest kształtowany gdzieś poza
naszym świadomym umysłem – wybór jest dokonany instynktownie – bez
zagłębiania się w jego przyczyny i skutki.
po latach komuny nie przyzwyczaili się jeszcze do tego stwierdzenia i
bardziej niż świadomie – wybierają podświadomie – pchani do zakupów
reklamą, przymusem medialnym i podszeptami ego. Trochę tak jak dzieci –
wybieramy to co bardziej kolorowe, ciekawsze, ładniej zapakowane i
mocniej nagłośnione. Nasz gust i smak jest kształtowany gdzieś poza
naszym świadomym umysłem – wybór jest dokonany instynktownie – bez
zagłębiania się w jego przyczyny i skutki.
Produkty
firm dobrze traktujących klientów czy środowisko nie sprzedają się u
nas lepiej – wynika z badania przeprowadzonego w tym roku przez GFK
Polonia na zlecenie „Rzeczpospolitej”. Społecznie odpowiedzialny biznes
mimo, że znany specom od marketingu i kształtowania wizerunku – dla
przeciętnego Polaka znaczy bardzo mało. Aż 60 % z nas twierdzi, że
zwraca uwagę na to czy firma, której produkt nabywa postępuje etycznie –
ale nie ma zamiaru za taki produkt płacić więcej. Tylko ok. 27 %
Polaków jest gotowa za etykę w biznesie zapłacić – mając przy tym
świadomość, że wyższa cena przełoży się pośrednio na wyższą jakość
życia, środowiska i lepsze traktowanie tak konsumenta jak i pracownika.
firm dobrze traktujących klientów czy środowisko nie sprzedają się u
nas lepiej – wynika z badania przeprowadzonego w tym roku przez GFK
Polonia na zlecenie „Rzeczpospolitej”. Społecznie odpowiedzialny biznes
mimo, że znany specom od marketingu i kształtowania wizerunku – dla
przeciętnego Polaka znaczy bardzo mało. Aż 60 % z nas twierdzi, że
zwraca uwagę na to czy firma, której produkt nabywa postępuje etycznie –
ale nie ma zamiaru za taki produkt płacić więcej. Tylko ok. 27 %
Polaków jest gotowa za etykę w biznesie zapłacić – mając przy tym
świadomość, że wyższa cena przełoży się pośrednio na wyższą jakość
życia, środowiska i lepsze traktowanie tak konsumenta jak i pracownika.
Okazuje
się więc, nie po raz pierwszy, że mamy podwójną moralność. Potępiamy
wykorzystujących biednego człowieka pracodawców, przedsiębiorców
nielegalnie lub na wpół legalnie niszczących środowisko naturalne,
kiepskie traktowanie nas – klientów, jednocześnie podkreślając, że liczy
się tylko jedno – CENA.
się więc, nie po raz pierwszy, że mamy podwójną moralność. Potępiamy
wykorzystujących biednego człowieka pracodawców, przedsiębiorców
nielegalnie lub na wpół legalnie niszczących środowisko naturalne,
kiepskie traktowanie nas – klientów, jednocześnie podkreślając, że liczy
się tylko jedno – CENA.
Idealistami
nie jesteśmy- jak słusznie stwierdza Bolesław Rok z Centrum Etyki
Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego; co gorsza tacy z nas trochę
podwójni moralizatorzy: z jednej strony domagający się wysokich
pensji, ludzkiego i przestrzeganego zawsze i wszędzie prawa pracy,
miłych sprzedawców, przyjaznych firm – najlepiej przy okazji – bez
naszego wsparcia i udziału.
nie jesteśmy- jak słusznie stwierdza Bolesław Rok z Centrum Etyki
Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego; co gorsza tacy z nas trochę
podwójni moralizatorzy: z jednej strony domagający się wysokich
pensji, ludzkiego i przestrzeganego zawsze i wszędzie prawa pracy,
miłych sprzedawców, przyjaznych firm – najlepiej przy okazji – bez
naszego wsparcia i udziału.
Zachodnie
społeczeństwa, te trochę dłużej od nas działające na wolnym rynku – już
jakiś czas temu zaczęły odwracać się od nieetycznych firm i wybierać
tak, aby wpływać na świat – ten dalszy i bliższy. Dziś w Wielkiej
Brytanii produkty sygnowane marką Fair Trade
, sprzedają się rocznie za blisko 900 mln euro. Organizacja, która te
produkty wpiera i promuje, za naczelny cel stawia sobie szacunek dla
ludzi i środowiska – stawianie tych dwóch spraw przed zyskiem,
traktowanym jako jedyny właściwy i prawidłowy cel biznesu.
społeczeństwa, te trochę dłużej od nas działające na wolnym rynku – już
jakiś czas temu zaczęły odwracać się od nieetycznych firm i wybierać
tak, aby wpływać na świat – ten dalszy i bliższy. Dziś w Wielkiej
Brytanii produkty sygnowane marką Fair Trade
, sprzedają się rocznie za blisko 900 mln euro. Organizacja, która te
produkty wpiera i promuje, za naczelny cel stawia sobie szacunek dla
ludzi i środowiska – stawianie tych dwóch spraw przed zyskiem,
traktowanym jako jedyny właściwy i prawidłowy cel biznesu.
Co
skłoniło jedną ze znanych sieci dyskontowych do zmiany polityki firmy
po skandalu wywołanym przez byłą pracownicę – latami eksploatowaną i
zmuszaną do pracy po godzinach?? Strach – że ludzie w końcu przestaną
przychodzić, że wyrażą swoje oburzenie i sprzeciw mówiąc : koniec, nie
ważne że tanio, już tu nie kupię.
skłoniło jedną ze znanych sieci dyskontowych do zmiany polityki firmy
po skandalu wywołanym przez byłą pracownicę – latami eksploatowaną i
zmuszaną do pracy po godzinach?? Strach – że ludzie w końcu przestaną
przychodzić, że wyrażą swoje oburzenie i sprzeciw mówiąc : koniec, nie
ważne że tanio, już tu nie kupię.
Czemu
wielkie koncerny sportowe, produkujące buty, piłki, torby w krajach
słynących z taniej siły roboczej, zaczęły po doniesieniach prasowych na
temat wykorzystywania nieletnich pracowników do niewolniczej pracy
panicznie dbać o swoje dobre imię i godne, przyzwoite warunki we
wszystkich swoich fabrykach?
wielkie koncerny sportowe, produkujące buty, piłki, torby w krajach
słynących z taniej siły roboczej, zaczęły po doniesieniach prasowych na
temat wykorzystywania nieletnich pracowników do niewolniczej pracy
panicznie dbać o swoje dobre imię i godne, przyzwoite warunki we
wszystkich swoich fabrykach?
Tak,
my konsumenci mamy wielką siłę i wielką moc. Każdy wydany dolar, złoty
czy euro – znaczy więcej niż słowo sprzeciwu, niż grymas niezadowolenia,
czy malujące się na twarzy święte oburzenie. Jeśli nie chcemy być
traktowani jak podmioty, jeśli chcemy aby nam i naszym dzieciom żyło się
lepiej i sprawiedliwiej, wybierajmy trochę bardziej świadomie.
Słuchajmy ludzi, nie popierajmy za przysłowiowe kilka groszy tych,
którym poparcie się nie należy, ale tych, którzy na to poparcie pracują i
o nie dbają.
my konsumenci mamy wielką siłę i wielką moc. Każdy wydany dolar, złoty
czy euro – znaczy więcej niż słowo sprzeciwu, niż grymas niezadowolenia,
czy malujące się na twarzy święte oburzenie. Jeśli nie chcemy być
traktowani jak podmioty, jeśli chcemy aby nam i naszym dzieciom żyło się
lepiej i sprawiedliwiej, wybierajmy trochę bardziej świadomie.
Słuchajmy ludzi, nie popierajmy za przysłowiowe kilka groszy tych,
którym poparcie się nie należy, ale tych, którzy na to poparcie pracują i
o nie dbają.
Może
i świat nie zmieni się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, ale
krok po kroku –jak kropla, która drąży skałę zacznie wracać do wartości,
które są większości z nas bliskie i które chcielibyśmy w naszym życiu
pielęgnować.
i świat nie zmieni się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, ale
krok po kroku –jak kropla, która drąży skałę zacznie wracać do wartości,
które są większości z nas bliskie i które chcielibyśmy w naszym życiu
pielęgnować.
Czy te parę złotych więcej, wydane miesięcznie na nasze zakupy nie jest tego warte??
Dane statystyczne za “Rzeczpospolita” :”Dla klientów ważna jest cena a nie etyka” 03/2010
3 komentarze
Venus Legacy™是第一個,也是唯一一個得到美國食品藥品監督管理局批准,利用4D™技術結合多極射頻(RF)、磁力脈衝、變量脈衝VariPulse™技術(VP)和實時熱力反饋的設備,這使Venus Legacy™能夠提供一個既安全又無痛的療程,並取得理想效果。Venus Legacy™的療程為所有類型的肌膚提供一個100安全和無痛的美容過程,並針對面部、頸部及身體各處,提供以下即時和持久的效果 非手術塑型 減少橙皮紋 減少皺紋 減少皮下脂肪 收緊肌膚
搜尋分析
關於林進德醫師、阿德醫師、官方網站及 整形外科、醫美雷射、教育、 案例之討論。